Moravské děti pokořily další metu

Čtvrtá opera Giocoma Pucciniho La Boheme, kterou mohli sledovat v několika představeních začátkem února ve Zlíně i Praze milovníci vážné muziky, se stala za více než sto let své existence nejpopulárnějším italským zpěvoherním dílem po Verdiho Aidě. Velké pocty se v souvislosti s tímto operním kusem dostalo dětskému pěveckému sboru z dvanáctitisícového města na pomezí Hané a Valašska. Moravské děti z Holešova dostaly více než zajímavou a hlavně velmi zavazující a zodpovědnou nabídku na účinkování v Bohémě. I když opera byla pro nás zcela novým žánrem, Moravské děti se jí zhostily na výbornou!



Jana Slovenčíková, pátek 25. února 2011
Magazín > Sborový život

Moravské děti v Kongresovém centru ve Zlíně

Letošní rok je sice teprve na počátku, ale bez sentimentu a osobního zaujetí mohu říct, že Moravské děti – Holešovský dětský sbor - má za sebou opravdu velký kus práce!

Premiéra opery se konala 2. února v novém a velmi moderním Kongresovém centru ve Zlíně, stejně jako repríza o den později.

V opeře spolu s námi účinkoval i profesionální orchestr Filharmonie Bohuslava Martinů Zlín a Pěvecký sbor města Bratislavy. Hlavní sóla byla obsazena světovými sólisty - sopranistkou Marcelou Chacón (Mexiko), sopranistkou Danielou Bruera (Itálie), tenorem Lucianem Ganci (Itálie), baritonem José Juliánem Frontalem (Španělsko), baritonem Mauriziem Espositem (Itálie), bassem Aleweyem Yakimovem (Rusko), baritonem Nejatem Isikem Belenem (Turecko) a to vše pod taktovkou italského dirigenta Waltera Attanasi.

Tento skvělý dirigent je považován za jednoho z nejpozoruhodnějších dirigentů své generace. Walter Attanasi je často zván, aby řídil operní a symfonické orchestry pro různé prestižní organizace, divadla a mezinárodní festivaly. Má za sebou účinkování ve slavné La Scale v Miláně, divadle Arena ve Veroně, San Carlu v Neapoli, Comunale ve Florencii, Římské opeře, Musikverei a Konzerthaus ve Vídni, Státní opeře v Hamburku, Colonu v Buenos Aires, Státní opeře v Praze, Royal opeře ve Stockholmu, operách v Japonsku, SA State Theatre Opera House v Pretorii a mnoha dalších. V současné době je ředitelem festivalu UmbriaFest e UmbriaMusicFest-Bratislava a hlavním hostujícím dirigentem Filharmonie Bohuslava Martinů a Artistic project Director v Opera Africa.

Musím se přiznat, že o úspěších a zásluhách Waltera Attanasiho jsme neměli ani potuchy, když tento slavný dirigent i se všemi sólisty naklusal k nám do „naší zkušebny v DUZE“ na zkoušku. Bylo to v sobotu 29. ledna a zkouška pro nás opravdu nebyla jednoduchá, nicméně to byl zároveň „velký odrazový můstek“, co se týče opery samotné. Věřím, že nikdo z dětí na tento zážitek dlouho nezapomene.

Obě představení ve Zlíně znamenala obrovský úspěch celého projektu, který diváci s povděkem kvitovali neutuchajícím aplausem ve stoje! Což byl pro nás další nezapomenutelný zážitek.

V pátek 4. února se celý „ansámbl“ opery přesunul do Prahy, kde jsme měli možnost poprvé v dlouhé historii našeho sboru zažít atmosféru majestátní budovy Rudolfina. Vystoupení bylo úchvatné a mám pocit, že jsme po všech našich úspěších a hlavně vší té mravenčí práci pokořili další velkou metu.

Na diváky toto provedení opět zabralo, což dokazovaly závěrečné ovace nejen českých, ale z velké části především zahraničních diváků.

Byli jsme velmi šťastní, se svým vystoupením spokojení a každý si jako „trofej“ vezl na památku na Bohému domů do Holešova podpisy všech světových sólistů včetně dirigenta Waltera Attanasi.

Všem Moravským dětem a samozřejmě sbormistryni Mgr. Lence Poláškové patří velké poděkování za přípravu, nastudování opery a samozřejmě za reprezentaci Holešova a vlatně celého Zlínského kraje. Poděkování si zaslouží samozřejmě i celý management Filharmonie Bohuslava Martinů Zlín.


Publikování nebo šíření obsahu bez předchozího souhlasu je zakázáno. Za obsah textů odpovídají jejich autoři.

O nás   Kontakty   Inzerce   Podmínky užívání   Cookies

Časopis Cantus   Festa academica   czech-choirs.eu (en)